X
تبليغات

تصویر ثابت

بازار امام خمینی اهواز

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
برای سفارش تبلیغات کلیک کنید

آرشیو

پیوندهای روزانه

بازار امام خمینی اهواز

بازار امام خمینی، درون شهر اهواز واقع شده است که شما به راحتی با تهیه کردن بلیط هواپیما اهواز، می توانید از آنجا بازدید کنید و سوغاتی های خوش طعم را برای عزیزانتان هدیه بگیرید.

تاریخچه

معمولا بازارها متعلق به زمان امیر کبیر هستند، اما این بازار، کمی از بازارهای بسیار قدیمی، نوساز تر است و طراحی مدرن تری نسبت به دیگر بازارهای سنتی ایران دارد. بازار امام خمینی اهواز، قبلا نام دیگری داشته، اما با گذشت زمان و موفقیت اتقلاب اسلامی، نام این بازار به امام خمینی تغییر کرد. قدمت بازار حدودا ۸۰ ساله است که می توان متوجه شد، متعلق به زمان رضاشاه پهلوی است و از آن زمان تا به حال، بازار به خوبی توانسته مقاومت خود را حفظ کند.

نقشه و معرفی بخش های مختلف

بازارها، سقف های گنبدی شکل بسیار بلندی دارند که برای نورگیری بهتر و جلوگیری از باران و برف، این گونه ساخته و طراحی می شدند. بازار امام خمینی، تفاوتی با آن ها دارد و با سقف مسطح، توانسته ثابت کند که بازارها هم می توانند سقف معمولی داشته باشند. همچنین، جنس مصالح بازار امام خمینی، از سنگ، آجر، گل است که امروزه ایرانیت را هم به سقف این بازار افزوده اند.

زمانی که وارد این بازار می شوید، اولین مورد که جلب توجه می کند، چراغ های رنگارنگی است که سرتاسر بازار نصب شده اند و به زیبایی آن می افزایند. درون بازار امام خمینی، مغازه هایی به ردیف و مرتب واقع شده اند که درون این مغازه ها همه مورد اجناس یافت می شود. اندازه مغازه های بازار امام خمینی به صورت کوچک و بزرگ هستند که هرکس نسبت به هزینه ای که می تواند پرداخت کند، مغازه ها را تهیه می کند. از این که، تا این قسمت با مستر بلیط همراه بودید، از شما سپاسگذاریم.

شرایط بازدید

شرایط بازدید

بازارها معمولا ساعات مشخصی دارند و در روزهای تعطیل رسمی هم باز نیستند؛ اگر قصد دارید که به بازدید از این بازار زیبا بروید، کافی است که از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر از آن دیدن کنید؛ زیرا در ساعات دیگر این مکان تاریخی تعطیل است. بازار امام خمینی، در روزهای جمعه هم بسته است. اگر در کل قصد دارید که از این مجموعه زیبا بازدید کنید، حتما نکاتی که ذکر کردیم را به یاد داشته باشید.

https://mrbilit.com/mag/imam-khomeini-market/

نویسنده:

تاریخ: شنبه 2 مرداد 1400 ساعت: 17:50

تعداد بازديد : 58

به این پست رای دهید:

بخش نظرات این مطلب


ليست صفحات

تعداد صفحات : 0

آمار

آمار مطالب آمار مطالب
کل مطالب : 140
کل نظرات : 0
آمار کاربران آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0
آمار بازدیدآمار بازدید
بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 2
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 62
بازدید سال : 553
بازدید کلی : 14524
اطلاعات شما اطلاعات شما
آی پی : 3.15.151.159
مرورگر : Unknown AppleWebKit
سیستم عامل : Search Bot
امروز : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

درباره ما

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟

آخرین نظرات کاربران

امکانات جانبی